Sunday, February 27, 2011

Jika rakan anda seorang Gay dan Lesbian..

BBK kesibukan..Tapi BBK just nak luahkan perasaan..BBK rasa tak sedap hati..Sebab masih belum kuat iman BBK untuk menegur terang2an antara kenalan rapat BBK bahawa perbuatannya itu dilaknat Allah..


Bukan BBK busy body atau nak berlagak alim..Tapi hukum Allah tiada siapa mampu mengubahnya. Rakan BBK adalah seorang GAY

Ya Allah..BBK hanya mampu mengucap pnjang dan beristighfar di dalam hati..Astaghfirullah..kelemahan BBK kerana selemah2 iman hanya mampu menegur melalui hati..


Berbalik kepada soal Gay dan Lesbian..Antara kita sedar atau tidak ‘label’ ini sudah ibarat satu trend atau gaya hidup remaja kini. Mereka sudah tidak segan silu bercerita tentang teman masing2 sehingga ke cerita ‘kelambu’ bersama pasangan. Apa nak jadi?? Di mana terletaknya sifat malu mereka? Tidakkah mereka tahu bahawa perbuatan mereka itu adalah dilaknat Allah SWT? Inilah dia umat akhir zaman..Yang haram sudah banyak di’halal’kan..Begitu lah sebaliknya. BBK masih mengumpul kekuatan untuk menegur teman BBK ini secara berdepan..InsyaAllah..Semoga Allah member kekuatan. Ketika ini hanya doa yg mampu BBK titipkan untuk mereka menemui jalan pulang..
                                       
BBK ingt lagi semasa di sekolah agama dulu, Ustaz pernah cerita kisah umat Nabi Luth, di mana Allah sangat murka dengan perbuatan mereka yang membuat hubungan sejenis dan Allah telah memberi siksaan kepada mereka dengan siksaan yang belum pernah dirasakan oleh umat mana pun. Hal ini terlihat dari beraneka ragamnya adzab yang menimpa mereka, mulai dari kebinasaan, dibolak-balikkannya tempat tinggal mereka, dijerembabkan nya mereka ke dalam perut bumi dan dihujani bebatuan dari langit. Ini tidak lain adalah kerana besarnya dosa perbuatan tersebut.

Dalam suatu hadits yang diriwayatkan dari Ibnu Abbas Radhiyallahu ‘anhuma, dia berkata bahwa Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.

“Artinya : Allah melaknat siapa saja yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth. Allah melaknat siapa saja yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth. Allah melaknat siapa saja yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth” [HR Nasa’i dalam As-Sunan Al-Kubra IV/322 (no. 7337)]

Jujur BBK masih menganggap mereka ini sebahagian dari teman BBK sbb BBK memang berkawan dengan semua golongan tak kiralah siapa pun dia..Namun, jauh di sudut hati BBK sentiasa berharap mereka kembali kepangkal jalan. BBK bukan tak pernah bertanya apa yang bestnya jadi Gay atau Lesbian dan turut berkias dalam nasihat BBK seperti mereka tak teringin ke berumahtangga nanti, sebab BBK sendiri sangat pelik apa yang membuatkan mereka terjerumus ke kancah HOMOSEXUAL ini. Dan jangan terkejut jawapan mereka dengan sungguh CONFIDENTI tak minat perempuan..I takkan kahwin dengan perempuan. BBK tersenyum..Namun di hati..Beristighfar sebanyak mungkin dan terasa luluh pedih hati mendengar pengakuan seorang teman.

BBK masih tidak faham..Apakah yang mereka cari..Bukan mereka tidak tahu hubungan mereka itu tiada penghujungnya. Dan bukannya mereka tidak sedar betapa ia dilaknat Allah. Mungkin inilah yang dikatakan buta hati..Kejam sungguh Syaitan kerana berjaya menggoda mereka. BBK harap jika ada anda di luar sana yang terjebak, insafi diri..Ingatlah dunia ini adalah sementara. Kita akan PASTI kembali kepadaNYA dan kehidupan di sana itulah yang abadi. Jika anda mempunyai perasaan terhadap kaum sejenis, segeralah bertaubat! Ubah cara hidup anda dan kuatkan semangat untuk melawan perasaan itu. Ingat ! Kita adalah manusia iaitu sebaik2 makhluk ciptaanNya..Di mana kita dikurniakan akal untuk berfikir..Maka renung2kan..Jangan di layan hawa nafsu..Kerana ia akan membinasakan diri..



Dari hasil carian BBK terjumpa beberapa blog atau laman web mengenai Gay, Lesbian
dan Islam yang boleh kita jadikan panduan bersama:






Like jika sudi ;)

Tuesday, February 1, 2011

Apa nak jadi Fasha Sanda & Nora Danish

Salam. Seperti biasa BBK sibuk benar dengan tugasan seharian di rumah dan pejabat. Hari ini sekali lagi mencuri2 masa untuk menulis..Tak sangka dah Februari..Sekejap benar masa berlalu, rasanya baru je ‘celebrate New Year’ semalam.

Entry kali ni, BBK tertarik untuk mengulas cerita Fasha Sanda & Nora Danish. Keduanya di mata BBK punyai bakat tersendiri dalam bidang lakonan serta termasuk dalam kategori cantik. BBK tak nak cerita tentang ‘isu perbalahan’ mereka di Internet dan juga di akhbar tempatan baru2 ini, rasanya semua dah tahu. Isu yang sama dibangkitkan iaitu berkenaan dengan seorang lelaki yang bernama ‘Jejai’.



Sejujurnya BBK tidak memihak kepada sesiapa kerana siapa kita untuk menilai dan kita juga tak tahu kebenaran di sebalik segala yang berlaku. Walaupun ada juga beberapa bukti yang boleh mengukuhkan cerita, namun di zaman teknologi yang serba canggih ini segala kemungkinan boleh berlaku. Apapun BBK melihat dari mata kasar pertelingkahan di antara Fasha dan Nora ini lebih dipropaganda oleh media seolah2 mahu melaga2 kan mereka semula dan mencari sensasi berita yang boleh menarik perhatian pembaca atau dengan kata lain yang boleh member keuntungan kepada mereka.

Pada BBK, baik Fasha mahupun Nora, berdamailah..Jika tidak pun, janganlah lagi mengeluarkan kenyataan2 berbalas di media mahupun di laman sosial peribadi tentang isu ini. Tindakan itu sebenarnya ibarat membuka pekung di dada dan memberi peluang kepada orang ramai untuk lebih mengata atau menghukum. Jangan salahkan mereka, kerana ia semua berpunca dari tindak-tanduk anda sendiri.
Sebagai seorang sudah matang (25 tahun ke atas) gunakanlah media seperti Internet dan laman social dengan lebih professional seperti untuk berinteraksi dengan peminat, melakukan promosi product2 terkini dan sebagainya, bukan untuk bertelagah sesama sendiri. BBK kadang2 naik jelak juga melihat beberapa artis (dalam kategori senior) suka benar melemparkan kata2 kurang sopan di FB ataupun Twitter. Beginikah perangai yang kita mahu jadikan IDOLA kepada masyarakat dan peminat?

Setiap orang mempunyai masalahnya tersendiri, dan melepas geram sesuka hati di laman sosial dengan kata2 yang kurang sopan bagi BBK ia tidak wajar. Lebih2 lagi anda sebagai seorang artis iaitu ‘public figure’ di mana anda sentiasa menjadi tumpuan masyarakat. Jadi berhati2lah..

Dalam kes Fasha dan Nora, sebaiknya kalian berdua berjumpa dan menyelesaikan masalah ini secara bersemuka daripada menggunakan media sebagai perantara kerana kesannya boleh menjadi lebih keruh. Seterusnya bagi pihak media tempatan dan juga para bloggers,sebolehnya bantulah mereka berdamai daripada lebih mensasikan berita2 yang boleh melaga2kan mereka. Terus terang malu betul dengan gosip2 begini kerana kita ni orang Melayu dan beragama Islam. Buang yang keruh, ambil lah yang jernih..Apapun kembali kepadaNya, segala yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi. InsyaAllah..

Cakap pasal InsyaAllah, teringat Maher Zain. Oh ye, Maher Zain sudah pun merakamkan lagu InsyaAllah dalam bahasa kita. Jum dengar.. ;)

Like jika sudi ;)