Malaysia Cheap Web Hosting

Wednesday, June 29, 2011

Aku hilang tanpa arah..Rindu hati sinarMU.

Wahai Tuhan jauh sudah..Lelah kaki melangkah...Aku hilang tanpa arah..Rindu hati sinarMU..

Assalamualaikum WBT.. Alhamdulillah..Hari ini kita masih bernafas..Masih diberi kesempatan mengecapi nikmat dari NYA..Nikmat dan rahmat yang terlalu berharga..Dapat bangun..Membuka mata justeru bernafas dan bergerak..Syukur..Rasa syukur itu wajib kita susuli dengan mentaati perintahNYA & meninggalkan laranganNYA..InsyaAllah..

BBK nak share satu lagu yg baru sahaja BBK tahu..Lagu ni dari seberang..Bertajuk Taubat nyanyian saudara Opick. Mungkin ramai yg dah mengenali Opick..Namun BBK baru hari ini mengenalinya.. Aunur Rofiq Lil Firdaus atau lebih dikenal dengan nama Opic merupakan seorang pencipta lagu dan penyanyi berunsur keagamaan dan dakwah dari  Indonesia. Banyak sebenarnya lagu2 Islamic ciptaan dan dendangan Opick yang sedap didengar seperti Bila Waktu Telah Berakhir, Takdir (ft Melly Goeslow) dan Buka Mata Buka Hati.

Opick maybe tak sepopular Ungu kerana belum ada syarikat rakaman di Malaysia yg mahu mengedarkan albumnya..Namun cuba dengar lagu2 karya Opick..Ternyata liriknya penuh kata2 hikmah dan terus-terang sedap didengar..



Wahai Tuhan jauh sudah
Lelah kaki melangkah
 Aku hilang tanpa arah
 Rindu hati sinarmu

Wahai Tuhan aku lemah
 Hina berlumur noda
 Hapuskanlah terangilah
 Jiwa di hitam jalanku

Ampunkanlah aku
 Terimalah taubatku
 Sesungguhnya engkau
 Sang Maha Pengampun Dosa

Ya Rabbi ijinkanlah
 Aku kembali padaMu
 Meski mungkin takkan sempurna
 Aku sebagai hambaMu

Ampunkanlah aku
 Terimalah taubatku
 Sesungguhnya engkau
 Sang Maha Pengampun Dosa
 Berikanlah aku kesempatan waktu
 Aku ingin kembali
 Kembali kepadaMu

Dan mungkin tak layak
 Sujud padaMu
 Dan sungguh tak layak aku
Like jika sudi ;)

No comments:

Post a Comment