Malaysia Cheap Web Hosting

Saturday, June 18, 2011

Nasihat Ayahku...Selamat Hari Bapa..

Selamat hari bapa buat ayahku yg tercinta Hj. Othman, seterusnya buat semua bapa2 di luar sana..Terimalah lagu 'Nasihat Ayahku' nyanyian Cyber Jammers.. Happy Father's Day..



Nasihat Ayahku

Genggam erat tanganku,
Dengarkanlah kata-kata dariku,
Kau masih muda,
Masih remaja,
Belajar menjadi dewasa,

Akan ku bimbingmu,
Seperti mana ayahku membimbingku,
Mengajar aku, berdiri dan berlari,
Sabar menempuhi dugaan, Tenang menghadapi perjalanan kehidupan,

Tetapi bagaimana, harus ku hadapi dunia,
Mampukah aku, menempuh perjuangan,
Liku-liku perjalanan, kadangkala mengelirukan,
Aku perlu bimbingan mu,

Lihat dirku,
Aku juga pernah seperti mu,
Kehidupan remaja, penuh pancaroba,
Memerhati dan memahami,
Menghormati dan menyayangi insani,

Bimbinglah daku, menempuh ranjau dan duri,
Memilih jalan yang lurus, jalan yang penuh kebenaran,
Cabaran hidup ini, kadangkala membuat aku alpa,
Jangan biarkan, aku hanyut sendiri
Like jika sudi ;)

No comments:

Post a Comment