Malaysia Cheap Web Hosting

Tuesday, April 19, 2011

Pelancaran Inai Liatree

Pelancaran CSD Inai Liatree Alhamdulillah berjalan lancar..Kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali  yg merasmi acara amat dihargai. BBK rasa bersyukur jugak sbb dpt dtg..Ikutkan BBK mmg cuti hari ni..Tapi betul juga kata boss dan rakan takkan x nak tgk kemuncak acara setelah selama ini berusaha menjayakannya..Pahit manis nak menyiapkan Liatree hampir semuanya BBK tahu..


                                                          CSD Inai Liatree


Biarlah apa org nak kata, BBK percaya nak kan sesuatu kejayaan mmg banyak dugaan dan cabarannya..Yg penting kena terus berusaha dan kuatkan semangat.. Kejayaan Inai Ixora sebelum ini (yg dirasmikan oleh isteri Perdana Menteri kita Yang Berbahagia Datin Paduka Seri Rosmah Binti Mansor 28 July 2010 tahun lalu) sedikit sebanyak memberi suntikan semangat buat semua staff Inai Kiara Sdn Bhd  dan Selat Melaka Shipbuilding Corporation Sdn Bhd untuk terus berganding bahu sehingga ke hari perlancaran pada hari ini..Tidak akan terhenti di sini kerja dan usaha kerana ada lagi beberapa kapal yang masih dalam pembinaan seperti TSHD Inai Jasmine, TSHD Inai Saffron, TSHD Inai Kenanga dan TSHD Inai Kasturi. InsyaAllah..dengan kepimpinan yang jitu, kepercayaan dan hubungan baik sesama pekerja juga majikan, segalanya mungkin..United we stand..


Tahniah buat semua yg bertungkus-lumus, dari daily workers, subcontractors, PMT, PMs, juga yg lain2 di bahagian pengurusan dan top management. Kejayaan ini adalah kejayaan semua..Semoga kita akan dapat lebih banyak projek nanti dan semakin maju..Mungkin ada yg confuse apa kaitan Inai Kiara Sdn Berhad dan Selat Melaka Shipbuilding. Untuk makluman, Selat Melaka Shipbuilding Corporation adalah anak syarikat di bawah Inai Kiara Group. Selat Melaka Shipbuilding atau singkatannya (SMS) mempunyai tanggungjawab yg besar untuk membina kapal2 ini bagi kegunaan Inai Kiara Sdn Bhd bagi melaksanakan projek pengerukkan atau dalam bahasa Inggeris nya dredging. BBK sempat bergurau dgn Tuan Punya syarikat, tak nak ke buka cawangan di Saudi Arabia..? Hehe..Bukan apa, hati BBK masih di sana..kalau lah ada cawangan nnt di sana, BBK nak jd org pertama volunteer kerja di sana..Gaji sikit pun xpe..janji dekat dgn kota Makkah dan Madinah.. InsyaAllah..

Oh yea..Di majlis ini juga, BBK bertemu dgn teman baik yg mmg dah lama x ketemu atas kesibukan masing2..Kami hanya berhubung di BBM atau berbalas komen di FB. Ni lah first time BBK keluar rumah sejak balik umrah Sabtu lalu, dan mereka pula org pertama yg BBK jumpa..Alhamdulillah..semua tu kerja Allah..dan sempat kami bertukar2 cerita terkini masing2..Kali ini ada sesuatu yg lebih utama perlu kami lakukan..perkara yg bukan sahaja untuk diri sendiri, tetapi merupakan tanggungjawab sebagai hambaNYA..InsyaAllah semoga apa yg dirancang dan dibincangkan kami tadi akan menjadi kenyataan..Ameen..Untuk Ija aka Heliza Helmi dan Kak Zeq aka CP, selamat maju jaya dan moga kita sama2 diberkati oleh Allah SWT..Untuk rakan2 yg lain, InsyaAllah kita akan berjumpa nnti yea..
                                            Tun yang di hormati..Comel kan?


                                       My best friend Jee is in the picture




                                               With lovely sista Kak Hani

Berita2 sekitar launching

**Special thanks to Jee my best friend yg bnyk bertungkus lumus menjayakan majlis  dan membantu dptkan payung2 tadi..hehe**
**Sayonara buat Kak Hani..keep in touched sis..gonna miss u and that’s true!**
Like jika sudi ;)

No comments:

Post a Comment